Annemarie van Gaal bezoekt Business Breakfast Club

Donderdag 11 mei – door Trudy Stoker – Vanmorgen om 6:30 uur vond de “grote” bijeenkomst van de BBC Dronten (Business Breakfast Club) plaats in de Meerpaal. De BBC is een actieve club van ondernemers uit onze gemeente die wekelijks met elkaar ontbijten. Naast het aangename van een verzorgd ontbijt worden er zaken gedaan, ervaringen uitgewisseld en contacten met andere belangenverenigingen onderhouden. Buitengewoon efficiënt zijn deze bijeenkomsten.

Eens per jaar wordt er een grote ontbijtbijeenkomst georganiseerd. Ook niet-BBC leden zijn dan van harte welkom om aan te schuiven. Zo ook vandaag.
Als speciale spreker was Annemarie van Gaal uitgenodigd. Haar verhaal wist veel ondernemers te inspireren en te raken. Zo gaf ze met enige regelmaat stof tot nadenken. Ze vertelde over de diverse commissariaten en raden van toezicht. Naar haar idee moesten we die maar eens rap afschaffen en laten vervangen door een “raad van inspiratie”.

Ondernemers durven niet meer uit hun gedachtekader te denken. We doen wat we geleerd hebben, en vergeten te luisteren naar onze achterban. Zo liet zij zichzelf in de periode dat ze in Rusland werkte, inspireren door krantenverkopers van 13 en 14 jaar. Deze jongens verkochten haar kranten en dagbladen, zij wisten wat er speelde op de markt. Door met deze jongens in gesprek te gaan en te blijven wist Annemarie dan ook écht wat er zich op de markt afspeelde.

Na de inleiding van bijna een uur zag je mening ondernemer wat onrustig worden. Ondanks dat de inleiding aansprak, moest er natuurlijk wel gewerkt worden.
Zo doen we dat in Dronten! Lekker praktisch, het nuttige met het aangename combineren. En in de tussentijd denken we met elkaar nog even na over de woorden van Annemarie van Gaal.