‘Dus deze installatie uit Biddinghuizen wordt ook door FC Barcelona gebruikt?’

Kamerleden Helma Lodders en Bente Becker waren 16 maart jl. op werkbezoek in Dronten. Beiden zijn erg bekend in Dronten, Helma Lodders was vorige week nog op werkbezoek en Bente Becker is opgegroeid in Dronten. Toch waren ze nog verrast over wat Dronten te bieden heeft.

Hoe zit het met aandacht voor landbouw in Den Haag?

Bij Aeres Hogeschool in Dronten waren de Kamerleden, lijsttrekker Ton van Amerongen en raadslid Remco de Maaijer te gast in een klas agrarisch ondernemerschap. Deze derdejaars studenten zullen straks in het hele land overnemen dus de boeren van de toekomst. Kamerlid Helma Lodders (met landbouw in portefeuille) heeft de studenten meegenomen in het parlementaire werk, maar vooral wat de bedrijfsopvolgers zelf kunnen doen. Bente Becker (oa. Internationale Handel) gaf nog een doorkijk op de laatste ontwikkelingen rondom de Brexit, omdat ook onze in Dronten geproduceerde (landbouw-)producten de hele wereld rondgaan.

‘Dus deze producten uit Biddinghuizen worden bij FC Barcelona en Real Madrid ingezet?’

Het bedrijfsbezoek aan GICOM in Biddinghuizen leidde tot veel nieuwe inzichten. Allereerst werden ook hier de Brexit en andere internationale ontwikkelingen besproken. Zeer relevant voor GICOM, omdat zij veel exporteren ook buiten Europa. Dit is het voordeel van een lokaal gewortelde landelijke partij, de lijntjes zijn kort. Bij de rondleiding over het bedrijf was de delegatie verwonderd dat GICOM de veldverlichtinginstallaties van grote clubs zoals FC Barcelona en Real Madrid levert. “Dus deze producten, hier in Biddinghuizen gemaakt, worden bij FC Barcelona en Real Madrid gebruikt?! Wow! Echt iets om trots op te zijn!” Dit is ook nog op Facebook van Helma Lodders en Bente Becker benadrukt. Raadslid Trudy Stoker gaf ook nog complimenten voor de maatschappelijke betrokkenheid van GICOM.

De VVD Dronten is een lokaal gewortelde partij met goede en korte landelijke lijntjes, zowel binnen en buiten campagnetijd.