En dan is er koffie….

Vorige week (03 februari) stond er een pittig debat op de politieke agenda. De reden voor dit interpellatiedebat waren brieven, 2 brandbrieven wel te verstaan. De afzenders van deze beide brieven waren de OndernemersVereniging de Driehoek (OVDD) en de vastgoedeigenaren in Stadscentrum Suydersee. Het debat was aangevraagd door het CDA.

Burgemeester Gebben en wethouder Irene Korting waren beiden verrast door het debat, maar wisten op alle vragen een adequaat antwoord te geven.

Uiteraard krijgen wij ook wel eens signalen van onze inwoners (ondernemers) dat de gemeente niet altijd even goed bereikbaar is, en uiteraard nemen we die signalen erg serieus en houden een vinger aan de pols.

Gelukkig gaat er ook erg veel goed, denk bijvoorbeeld aan de Database Lokale Ondernemers die mede door onze fractie is ontwikkeld. Ook is er de afgelopen periode stevig ingezet op ondersteuning tijdens de coronacrisis door wethouder Irene Korting.
VVD Dronten vond het fijn om van wethouder Irene Korting te horen dat het economisch vestigingsklimaat in onze gemeente in orde is (recent rapport van de Rekenkamer) en het nieuws dat bedrijventerrein Poort van Dronten helemaal onder optie ligt was natuurlijk helemaal geweldig!

Wat voor ons een belangrijk item uit dit debat was, is de vraag of inwoners of ondernemers al zo snel naar het fenomeen “Brandbrief” moeten grijpen (en moet de politiek deze al zo snel opwaarderen naar een interpellatiedebat?) Of moeten we eerst weer eens de vragen aan de juiste personen stellen…gewoon met een kop koffie of een biertje. Stof tot nadenken.

Dat wij niet de enigen zijn die er zo over denken is te lezen in de column van Kees Bakker (Flevopost) (https://flevopost.nl/dronten/Column-Kees-Bakker-Verwachtingen-27467556.html )

Het debat is naar ons idee goed samengevat in het artikel in de Flevopost van 6 februari.
(https://flevopost.nl/dronten/Raad-Dronten-praat-over-brandbrieven-ondernemers-27460705.html)

Zie ook:

Dronten koopt voor bijna 13 miljoen lokaal in (Omroep Flevoland)

Er staan nu 460 lokale bedrijven ingeschreven voor klussen van de gemeente (De Drontenaar)

Economisch vestigingsklimaat in gemeente Dronten op orde (FlevoPost)

Irene Korting: “Vroegtijdig een goede dialoog organiseren is in een democratie van groot belang om verschillen te overbruggen" (Ondernemersbelang)

Irene Korting stopt als wethouder: „Tijd om mijn horizon te verbreden” (De Drontenaar)