VVD Zuiderzee een feit

Onder luid applaus van vele VVD-leden uit Flevoland is vrijdagavond 28 oktober het VVD-netwerk Zuiderzee opgericht. De VVD-afdelingen Dronten, Lelystad, Noordoostpolder/Urk en Zeewolde zijn gestopt in hun huidige vorm en gaan samen verder als het VVD-netwerk Zuiderzee. Wat is er gebeurd?

De VVD heeft landelijk een structuurwijziging doorgevoerd met als doel een verzamelplaats te worden voor alle liberaal denkenden in Nederland. In het bijzonder betekent dit meer aandacht voor niet-leden. De voormalige VVD-afdelingen in Flevoland hebben vervolgens een sterk netwerk neer willen zetten om de gemeenten in Flevoland maximaal te kunnen faciliteren in hun bestuurswerk. Dit heeft geresulteerd in de oprichting van VVD-netwerk Zuiderzee.

De komende periode zal het netwerk Zuiderzee zich richten op het binden en verbinden van liberaal denkenden in Flevoland. Het VVD-netwerk is daarnaast o.a. verantwoordelijk voor het opstellen van kandidatenlijsten en verkiezingsprogramma’s voor de gemeenteraadsverkiezingen, het organiseren van verkiezingscampagnes, het aanbieden van cursussen en het scouten van talenten voor functies op lokaal, regionaal, landelijk en Europees niveau.

Voorzitter Reinier Joustra “Het netwerkbestuur bestaat uit een groep enthousiaste liberale Flevolanders die de VVD en Flevoland een warm hart toedragen. De synergie tussen de verschillende gemeenten is groot en samen gaan we voor zorgen dat ieder liberaal denkende en voelende Flevolander toegang heeft tot de VVD. Voel je je aangesproken en ben je geïnteresseerd om mee te doen, dan kun je contact opnemen met VVDZuiderzee@gmail.com”