Partijen ‘kruisen de degens’ op 2 maart tijdens Politiek Café in De Meerpaal

Politieke partijen uit de gemeente Dronten houden op donderdag 2 maart een gezamenlijk Politiek Café. Vanaf 19.30 uur wordt er in De Meerpaal gediscussieerd over actuele thema’s. De partijen hopen op een breed publiek bij deze gratis avond.

,,De avond is bedoeld voor iedereen die een klein beetje politiek geïnteresseerd is of wil worden’’, zeggen de organiserende partijen, ,,Dit is uw kans om op een leuke manier inzicht te krijgen in de mensen en partijen die zich inspannen voor de politiek in Dronten. Maar ook als niet politiek geïnteresseerde bent u natuurlijk van harte welkom.’’

Geen verkiezingsavond

Alhoewel de avond kort voor de Tweede Kamerverkiezingen wordt gehouden, is het niet bedoeld als verkiezingsavond: ,,Het wordt een avond met debat, uitdaging en spel. In een Lagerhuisdebat dagen de partijen en inwoners elkaar uit op een aantal thema’s. Iedereen kan hieraan meedoen.’’

De onderwerpen voor het debat worden in de aanloop naar 2 maart aan de inwoners van Dronten voorgelegd met het verzoek daar een Top 3 van te maken. Tussen de debatten door wordt de Dronter Kennis Quiz gehouden.

Politiek Café

Het Politiek Café is een vervolg op de avond, die vorig jaar door D66 werd georganiseerd. Toen debatteerden ruim 70 mensen over vooral Drontense aangelegenheden.

Na die succesvolle avond besloten de gezamenlijke partijen meteen dat er een vervolg moest komen: ,,Alleen was het vorige keer erg ons-kent-ons. Deze keer hopen we het publiek er meer bij te betrekken.’’