Wethouder Irene Korting stelt zich niet opnieuw verkiesbaar voor gemeenteraadsverkiezingen 2022

Na de gemeenteraadsverkiezingen stopt Irene Korting als wethouder nadat zij zich 12 jaar heeft ingezet voor de lokale politiek in de gemeente Dronten. De VVD Dronten is dankbaar voor de jarenlange inzet van Irene Korting in de rol als raadslid, fractievoorzitter en wethouder.

Remco de Maaijer, fractievoorzitter van de VVD Dronten: ‘ Irene Korting staat als bestuurder middenin de samenleving en is bij velen bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, enthousiasme, dossierkennis en haar vermogen om partijen te verbinden en gezamenlijk tot oplossingen te komen.

Ook hebben we veel waardering voor haar grote inspanning tijdens de coronacrisis als wethouder volksgezondheid, economische zaken en als GGD-bestuurder verantwoordelijk voor de COVID-19 aanpak voor Flevoland.’

Irene Korting: ‘Met veel plezier kijk ik terug op de afgelopen jaren in de gemeentepolitiek. Samen met inwoners en ondernemers mocht ik mooie dingen tot stand brengen voor Dronten, Biddinghuizen, Swifterbant en ons buitengebied.

Na de gemeenteraadsverkiezingen is het tijd om mijn horizon te verbreden en bied ik graag ruimte aan nieuw liberaal talent binnen onze partij.’

Over Irene Korting
Irene Korting studeerde bestuurskunde aan de Universiteit Utrecht. In haar politieke loopbaan was zij acht jaar gemeenteraadslid voor de VVD in Dronten, waarvan vier jaar vice-fractievoorzitter en een jaar fractievoorzitter. Irene Korting was bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 kandidaat Kamerlid voor de VVD. In 2018 eindigde ze in de top 10 van Beste raadsleden van Nederland. Ook was zij in 2018 winnaar van de Vrouw in de Media award van Flevoland.

Sinds 2018 is Irene Korting wethouder voor de VVD in Dronten en tijdens de coronacrisis is zij verantwoordelijk voor onder andere economie en gezondheid. Voor GGD Flevoland is zij bestuurlijk portefeuillehouder Covid-19.

Portefeuilles

Economische Zaken

Gezondheidszorg

GGD (portefeuillehouder Covid-19 GGD Flevoland en Veiligheidsregio)