Bezoek VVD Dronten aan chillpoint Dronten-West

Bij het jeugddebat in Nirwana, in aanloop naar de verkiezingen waren in het publiek uiteraard jongeren aanwezig. Een van de onderwerpen die vanuit het publiek kwam was ‘hangjongeren’. Naar aanleiding van het debat werd de VVD uitgenodigd om eens bij jongeren langs te komen.

Raadsleden Remco de Maaijer, Barry Hoogezand en Paul Zuurendonk gingen vol enthousiasme op deze uitnodiging in en zo gingen zij op een vrijdagavond bij het Chillpoint in Dronten-West langs.

Het Chillpoint in Dronten-West zit tegen de sporthal op het Beursplein aan en elke avond als ze open zijn, zijn de jeugdwerkers van de Meerpaal aanwezig. Het is een diverse club actieve jongeren die vooral geen blad voor de mond neemt. Dat sprak de VVD erg aan.

De jongeren vertelden hoe zij vanuit een actieve vriendengroep in contact kwamen met de Meerpaal en uiteindelijk een eigen locatie kregen. Een bestuur vanuit hun eigen groep zorgt voor de afstemming met de Meerpaal over de praktische zaken. Het gaat met name om de weekenden en ook op doordeweekse dagen is het jeugdhonk open. Dat de jeugdwerkers van de Meerpaal ook soepel tussen de jongeren bewegen en me hen goede gesprekken voeren geeft aan dat ze goed bezig zijn. Ook kregen we van de jeugdwerkers te horen wat zij meemaken en horen van hun rondes door Dronten, Biddinghuizen en Swifterbant. Het gesprek ging verder over o.a. jeugdproblematiek, het gevoel van onveiligheid zoals wij het soms horen bij canvasavonden en wat wij als politici kunnen doen om het voor de jeugd beter te maken in Dronten.

Het was prettig om samen met de jongeren bij hen ‘thuis’ te spreken en hartelijk dank voor de gastvrijheid, ook van de jongerenwerkers!