Swifterbant beter in beeld

Tijdens de eerste raadsvergadering van dit nieuwe jaar heeft de VVD vragen gesteld over de nieuwe promotiefilm van de gemeente Dronten. Opvallend aan de promotiefilm is dat Biddinhuizen en Dronten nadrukkelijk een gezicht krijgen, terwijl Swifterbant heel beperkt aan bod komt.

De promotiefilm laat zien dat Dronten heel veel heeft om trots op te zijn. Zoals Walibi, het NS-station, de stranden, sportvoorzieningen en de Meerpaal. Kortom, er zijn genoeg redenen om te laten zien wat Dronten allemaal te bieden heeft.

Opvallend aan de promotiefilm is dat de dorpen Biddinghuizen en Dronten nadrukkelijk een gezicht krijgen, terwijl de dorpskern Swifterbant heel beperkt aan bod komt. Dat wil zeggen beperkt tot een beeld van een verkeersbord verwijzend naar Swifterbant.
De VVD ziet dit als gemiste kans en onze fractie heeft daarom aan het college hierover vragen gesteld.
Swifterbant biedt bijvoorbeeld met de Shortgolf een mooi beeld voor recreatie. Ook het nieuwe pand van Van Engelen als New Holland dealer had, wat ons betreft, prima in het plaatje van de promotiebeelden gepast. En zo zijn er wel meer plekken in Swifterbant te bedenken.

Het college gaf in de beantwoording aan, dat het niet zozeer een weloverwogen keuze is geweest om Swifterbant buiten beeld te laten. Tegelijkertijd erkende het college dat dit antwoord wat kort door de bocht is en dat het college in de toekomst bij de promotie van de gemeente Dronten nadrukkelijk oog zal hebben voor Swifterbant.
Als VVD hebben we, namens diverse ondernemers en inwoners uit Swifterbant, aangeboden om in de toekomst een bijdrage te leveren bij promotionele activiteiten van onze prachtig gemeente met alledrie de dorpskernen.