Gratis parkeren met blauwe parkeerkaart

De PvdA lanceerde begin maart het idee om de blauwe parkeerzones af te schaffen. Aan wethouder Paul Gach van de VVD deden zij de oproep: ‘Schaf die onzinnige parkeerschijf voor de parkeerplaatsen rondom het winkelcentrum zo snel mogelijk af!’ VVD Dronten is voor het behoud van de blauwe parkeerkaart.

Wij willen mensen die winkelen voorrang geven op langparkeerders. Dat is de hoofdreden waarom er blauwe parkeerzones in het centrum zijn.

Uiteraard willen we ook graag dat mensen die langer willen winkelen dan 2 uur goed kunnen parkeren. Het zou jammer zijn wanneer zij het winkelen vroegtijdig afbreken of het horecabezoek overslaan omdat de 2 uur om zijn. Het college van CDA en VVD onderzoekt daarom al sinds november 2013 wat het parkeergedrag is, om zo de beste mix te vinden tussen lang parkeren en blauwe zone parkeren. Om de verblijfsduur en de bestedingen in de winkels en de horeca in het centrum te bevorderen zouden we bijvoorbeeld ook van 2 uur naar 3 uur blauw kunnen gaan. In december afgelopen jaar is er gemeten en de eerste helft van dit jaar herhalen we dat nog een paar keer.

Tijdens de verkiezingscampagne deelt de VVD Dronten blauwe parkeerschijven uit, met als motto: Het is tijd voor de VVD. Juist nu!